From the blog

fit grill pomysły

Fit grill – jak zjeść zdrowego grilla

Dbanie o siebie jest zdrowe i modne. Nie trzeba już wstydzić się tego, że z uwagą analizujemy skład posiłków, że szukamy równowagi między smakiem, a składnikami odżywczymi spożywanej żywności. Dziś, gdy niemal każda kategoria posiłków ma swój fit-odpowiednik czas na warsztat wziąć grilla. Polacy pasjami kochają biesiadować przy ruszcie – pytanie brzmi, czy istnieje możliwość przyrządzenia dań z grilla, tak, aby nie były to ociekające tłuszczem kiełbasy czy zwęglone kawałki karkówki. To możliwe i dzięki nam zaraz dowiecie się jak to osiągnąć.

Mięso

Dla większości z nas mięsko to kwintesencja grilla. Okazuje się, że zdrowszy grill wcale nie oznacza konieczności rezygnacji z mięsa. W wersji fit grillowane mięsa muszą jednak zostać okrojone – z wielkości porcji i ilości tłuszczu. Zatem karkówkę zmieniamy na kurczaka, a zamiast kotletów pieczemy szaszłyki. Nikt nie lubi suchego mięsa, ale jeśli kurczak zostanie właściwie zamarynowany to soczyste będą nawet najchudsze jego części, takie jak filety z piersi. Polecamy słodko-kwaśne marynaty oparte na czosnku, sosie sojowym, occie ryżowym z dodatkiem chili oraz miodu. Na kawałkach mięsa utworzy się wyrazista w smaku, skarmelizowana skorupka, która w połączeniu z pieczonymi warzywami stworzy wyrafinowane danie.

Ryby i owoce morza

Ryba i grill to idealna para. Zawinięta w folię ryba jest daniem zdrowym, bo nietłustym, a do tego chronionym sreberkiem przed szkodliwymi grillowymi oparami. Grillowanie ryby zawiniętej w folię pozwala na dodanie składników, które nadadzą daniu wyrazu. Wypchanie brzucha ziołowym masłem z odrobiną cytryny czy warzywną salsą sprawi, że danie będzie kompletne, a na talerzu wyląduje wartościowy posiłek – pyszny odpowiednik mięsa, który będzie bombardował pozytywnymi doznaniami nasze kubki smakowe. Wartościowe, a przy tym nietłuste są również inne dary morza – na przykład coraz bardziej dostępne i oswojone – krewetki – idealne choćby na szaszłyki. Krewetki nadziewamy na patyczki na przemian z zabejcowanym na pikantną modłę ananasem – otrzymujemy duet, o którego smaku trudno będzie zapomnieć.

Warzywa i grzyby

W kwestii warzyw potrzebujemy mentalnej rewolucji. Czas przestać uważać warzywa wyłącznie za dodatek. Nadanie im wiodącej pozycji w grillowanym menu pozwoli nam być w pełni fit, a dodatkowo odkryć zupełnie nowe smaki. Warzywa można grillować na patyczkach, w folii, nadziewać nimi inne warzywa lub grillować samodzielnie jak na przykład znaną wszystkim kukurydzę. Pomijając kukurydziano-ziemniaczane klasyki chcemy zwrócić Waszą uwagę na potencjał jaki kryje się w paprykach, cukiniach, bakłażanach, pomidorach czy szparagach. Eksperymentowanie w ciągu jednago sezonu uczyni z Was mistrzów w kategorii warzywa. A przecież są jeszcze owoce – jabłka, banany, wspomniany już ananas czy też melon. A przecież są jeszcze grzyby… Teraz w sklepach łatwo dostać wielkie odmiany pieczarek o kapeluszach idealnych do nadziewania pysznymi mieszankami, w których królować mogą aromatyczne zioła, cebula, czosnek i wyraziste w smaku sery. Palce lizać.

Co robi różnicę?

Cierpliwość. Grill w odmianie fit wymaga nieco więcej starań niż wrzucenie na ruszt poporcjowanej już w sklepie karkówki czy ponacinanie kiełbasy. Kurczak, ryba, szaszłyki z krewetkami i nadziewane pieczarki wymagają, na etapie przygotowań, więcej czasu, ale osiągnięty efekt będzie tego wart.

Related articles

Pomysły na domowe soki

Pomysły na domowe soki

Soki przeżywają swój renesans. Odkryliśmy je na nowo i wiemy już, że domowy sok nie musi być nudnym połączeniem marchewki i jabłka. Dziś kraina owoców i warzyw stoi przed nami otworem. Dzieje się tak z dwóch powodów – po pierwsze […]

read more »
Prezent na ślub - co kupić

Prezent na ślub – co kupić parze młodej?

Zaproszenie na ślub to zawsze powód do radości – oto dwoje ludzi postanowiło na zawsze związać się ze sobą na dobre i na złe. Niegdyś tego typu uroczystość oznaczała konieczność zakupu prezentu, który pozwoli Młodym urządzić się czy też „pójść […]

read more »

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *